Найпоширеніші питання про декларацію з сімейним лікарем

Сімейний лікар амбулаторії №1 – Віненцова Людмила Михайлівна

Що потрібно, щоб заключити декларацію?

Візьміть із собою паспорт, ідентифікаційний код та мобільний телефон. Якщо потрібно підписати декларацію для дитини до 14 років — візьміть також свідоцтво про народження дитини. Зверніться до реєстратури медзакладу та повідомте, що хочете підписати декларацію.

Чи важливе місце моєї прописки для заключення декларації?

Це не має значення.
Ви вільні у своєму виборі – не обов’язково підписувати декларацію за місцем прописки чи проживання.

Що дає підписання декларації з лікарем?⠀

Декларація – це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватися саме у цього лікаря.

Так, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви повідомляєте державі (Національній службі здоров’я України, НСЗУ), що оплата за ваше обслуговування має надходити у цей медзаклад.⠀

Декларація підписується безстроково, тобто вам не потрібно буде перепідписувати її щороку.

З іншого боку, якщо ви вирішите підписати угоду з іншим лікарем, ви зможете зробити це у будь-який час.

У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову декларацію з обраним лікарем, а зміни автоматично зафіксуються у системі.

Які послуги може отримати пацієнт підписавши декларацію?

Пацієнт отримує безкоштовно:

– Консультації сімейного лікаря з будь-яких проблем зі здоров’ям, лікування; Онлайн консультації.
– Координацію роботи з іншими ланками медичної допомоги, направлення на консультацію до вузьких спеціалістів;
– Оформлення міжнародного свідоцтва про вакцинацію чи довідки 063 про перше щеплення;
– Вакцинацію згідно календаря щеплень та за необхідності;
– Оформлення медичних довідок, листків непрацездатності;
– Виписка Е- рецептів на ліки за програмою “Доступні ліки”, антибіотики, інсулін; направлення на аналізи та дослідження;
– Підготовка медичної документації для визначення непрацездатності (інвалідності);
– Надання паліативної допомоги;
– Динамічне спостереження за неускладненою вагітністю;
– Обов’язкові профілактичні огляди

Як дізнатися, чи є у найближчому закладі вільні лікарі, з якими можна укласти декларацію?

Всі дані про заклади первинної медичної допомоги, які мають договір з НСЗУ, та про лікарів, які працюють в цих центрах, поліклініках і амбулаторіях, має Національна служба здоров’я України. Зараз, на жаль, з міркувань безпеки її дашборди закриті. Проте таку інформацію можна отримати за телефоном контакт-центру НСЗУ – 16-77.

Як змінити лікаря і скільки разів можна це робити?

Якщо – через будь-які обставини, у тому числі від’їзд медика, викликаний військовими діями на території України, – у вас виникла потреба змінити лікаря, з яким була укладена декларація, ви можете просто подати нову декларацію до нового фахівця. Стара декларація анулюється автоматично.
Обирати лікаря та підписувати декларацію можна необмежену кількість разів.
Проте, звертаємо увагу, що ви можете підтримувати зв’язок зі своїм лікарем дистанційно, навіть живучи в різних куточках країни. Телефоном чи в месенджері зараз можна отримати консультацію, рецепт за програмою «Доступні ліки» чи електронне направлення. Якщо маєте змогу зберігати контакт зі своїм лікарем – варто зробити це. Адже чим довше лікар знає пацієнта, тим краще розуміє особливості його здоров’я та ефективніше допомагає.

Чи припиняється дія декларації у разі невідвідування свого сімейного лікаря?

Ні. Декларація залишається чинною незалежно від того, як часто ви приходите на прийом до лікаря.
Але є причини, за яких декларація припиняє діяти. Наприклад:
– у разі ліквідації юридичної особи чи ФОП того закладу, в який подали декларацію;
– якщо ваш лікар звільнився – тоді потрібно подати декларацію до іншого лікаря;
– декларація неповнолітнього пацієнта з педіатром припиняє діяти у день його 18-річчя, відтак слід підписати нову декларацію з терапевтом або сімейним лікарем.

Що робити, якщо змінився номер телефону, який пацієнт вказав, укладаючи декларацію?

Якщо у пацієнта змінився номер телефону, інформацію про це потрібно оновити.

Змінити номер телефону можна через електронну форму на сайті Національної служби здоровʼя України (НСЗУ) у розділі «Громадянам».

Щоб подати запит, потрібно вказати прізвище, ім’я та по батькові, дату народження, ідентифікаційний номер, документ, що посвідчує особу, його серію та номер. А також накласти кваліфікований електронний підпис. Отримати його можна у фіскальній службі, Казначействі, Приватбанку, у платних надавачів електронних довірчих послуг тощо.

За цим запитом пацієнта НСЗУ змінює налаштування, і з’являється можливість оновити номер телефону.

2й варіант – в особистому кабінеті Helsi.

3й варіант – зателефонувати чи завітати до свого сімейного лікаря.

Чи може іноземний громадянин, який перебуває на території України укласти декларацію з сімейним лікарем?

Так, може, якщо він має:
– посвідку на постійне проживання в Україні
– посвідчення біженця
– тимчасове посвідчення громадянина України

Чи може сімейний лікар відмовитися від пацієнта?

У статті 9 законопроекту №6327 чітко передбачено, що пацієнт реалізує своє право на вибір лікаря шляхом подання надавачу медичних послуг декларації про вибір лікаря первинної медичної допомоги.

Лікарю, який надає первинні медичні послуги, забороняється відмовляти у прийнятті декларації про вибір лікаря на підставі наявності у пацієнта хронічного захворювання, його віку, статі, соціального статусу, матеріального становища, зареєстрованого місця проживання тощо, крім випадків, передбачених законодавством.

Випадки, передбачені законом, описані в Основах законодавства у статті 34, де зазначається, що лікар має право відмовитися від подальшого ведення пацієнта, якщо той не виконує медичних приписів або правил внутрішнього розпорядку медзакладу, за умови, що це не загрожуватиме життю хворого і здоров’ю населення.

Чи буде сімейний лікар виїжджати на виклики пацієнтів?

Лікар первинної допомоги (сімейний лікар, педіатр, терапевт) на власний розсуд приймає рішення про надання окремих послуг за місцем проживання або перебування пацієнта, або телефом чи по інтернету.

Вік пацієнта, віддаленість його місця перебування від місця прийому сімейного лікаря чи відсутність у пацієнта коштів на проїзд не можуть бути єдиними підставами для виклику та виїзду лікаря.

Рішення залишається за лікарем.

А якщо я у відряджені чи відпустці, а лікар – далеко?

Ви можете отримати екстрену медичну допомогу за місцем вашого фактичного перебування.

Якщо ж ситуація не вимагає виклику «швидкої», сімейний лікар зможе надати консультацію телефоном.

У випадку, якщо ваш сімейний лікар захворів, перебуває у відпустці чи відрядженні – протягом цього періоду вас обслуговуватиме інший медик.

Що буде, якщо немає підписаної декларації?

В медичній допомозі вам не відмовлять. На першому етапі реформи, якщо у людини виникла потреба звернутися до лікаря, а декларацію ще не уклали, не варто хвилюватись: слід звертатись до відповідного закладу і отримати допомогу. Однак підписання декларації не слід відкладати, аби отримати фінансування на медичну допомогу в майбутньому.

Якщо ж людина свідомо відмовляється підписувати декларацію, їй доведеться з власної кишені сплачувати лікування у сімейного лікаря (терапевта, педіатра).

Залишити відповідь